loading...
..:: آذربايجان::..
توحيد بازدید : 105 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

پنج هفته از سیزدهمین دوره ی لیگ برتر فوتبال گذشت. تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در پنج هفته ی نخست لیگ برتر دو برد، دو تساوی و یک شکست را در کارنامه ی خود می بیند؛ کارنامه ای که عده ای آن را قابل قبول و عده ای آن را ضعیف قلمداد می کنند!

دلیل متفاوت بودن اظهار نظر ها درباره ی نتایج این فصل تراکتورسازان، تفاوت در زاویه های دید کارشناسان است و تقریباً می توان به هر دو دسته از حق داد و اظهارنظر آن ها را درست و منطقی دانست.

آن دسته ای که نتایج این تیم را قابل قبول می دانند، دلیل خود را تغییرات زیاد در کادر فنی و بازیکنان جابجا شده ی این تیم عنوان می کنند و گذشت زمان را فاکتور اصلی بهتر شدن تیم تراکتورسازی بیان می کنند و قضاوت درمورد نتایج کسب شده ی این تیم را به هفته های آینده موکول می کنند.

اما در مقابل، آن هایی که نتایج این فصل تراکتورسازان را ضعیف می دانند، به ستاره های جدید این تیم اشاره می کنند و تیم امسال را قوی تر و پرمهره تر از تراکتور تونی اولیویرا عنوان می کنند که در واقع اینگونه هم است و تراکتور امسال بسیار پر مهره تر از تراکتور سال گذشته می باشد و دست مجید جلالی برای انتخاب بازیکن، باز تر از دست تونی اولیویرای سال گذشته است.

دلیل دیگر برای ضعیف قلمداد کردن نتایج این فصل تراکتورسازی تا به اکنون، آغاز زود هنگام تمرینات پیش فصل این تیم بود. جایی که تراکتورسازی جزو اولین تیم هایی بود که تمرینات آماده سازی و هماهنگی خود را برای لیگ سیزدهم آغاز کرد و کادر فنی و بازیکنان، زمان زیادی را برای هماهنگی و رسیدن به تاکتیک مورد نظر داشتند.

این دلایل و چندین و چند دلایل دیگر، زوایای مختلفی هستند که می شود نتایج تراکتورسازی امسال را بررسی کرد و درمورد آن ها قضاوت کرد. اما این که هر کسی چگونه به این موضوع نگاه می کند، به زاویه ی دید وی بستگی دارد و همین موضوع، سبب به وجود آمدن اختلاف نظر در بین هواداران این تیم شده است. جایی که پس از بازی هفته ی دوم این تیم مقابل گسترش فولاد و کسب یک امتیاز در دو بازی نخست، تماشاگران حاضر در تمرین این تیم، به نشانه ی اعتراض، «سکوت» را در فضای تمرین حکمفرما کرده بودند! و عده ای نیز مخالف این کار بودند و خواستار فرصت دادن به تیم بودند.

اما فارغ از هر بحث و اظهار نظری، در این یادداشت تنها به مقایسه ی آماری نتایج این فصل تراکتورسازی با نتایج فصل گذشته ی این تیم تا پایان هفته ی پنجم اکتفا می کنیم و قضاوت را بر عهده ی خوانندگان این یادداشت می گذاریم:

* لیگ دوازدهم:

تراکتورسازی در هفته ی نخست لیگ دوازدهم به مصاف تیم سایپای البرز رفت و با تساوی بدون گل مقابل این تیم متوقف شد.

در هفته ی دوم مقابل پیکان قرار گرفت و باز هم به تساوی رضایت داد و به نتیجه ی یک بر یک رسید.

در هفته ی سوم لیگ دوازدهم، تراکتورسازی توانست تیم مس کرمان را با حساب دو بر یک از پیش رو بردارد تا اولین برد خود را در هفته ی سوم جشن بگیرد.

در هفته ی چهارم، توانست راه آهن را با نتیجه ی یک بر صفر از پیش رو بردارد  و بالاخره در هفته ی پنجم، نفت آبادان را با حساب سه بر دو شکست داد تا در پایان هفته ی پنجم لیگ دوازدهم، با سه برد و دو تساوی، ۱۱ امتیازی باشد.

* لیگ سیزدهم:

شاگردان مجید جلالی در هفته ی اول این فصل، با نتیجه ی یک بر صفر مقابل پرسپولیس شکست خوردند.

در هفته ی دوم و در شهرآورد تبریز، با تساوی یک بر یک مقابل گسترش فولاد متوقف شدند.

در هفته ی سوم ذوب آهن را با نتیجه ی پرگل چهار بر دو از پیش رو برداشتند و در هفته ی چهارم، سپاهان را نیز در خانه ی خود، با یک گل شکست دادند.

در هفته ی پنجم مقابل مس کرمان به تساوی بدون گل رضایت دادند تا در پایان پنج هفته، با دو برد و دو تساوی و یک شکست، هشت امتیازی باشند.

اگر بخواهیم آمار خط حمله و دفاع این تیم را نیز در این دو فصل قیاس کنیم، گل خورده ی تراکتور در پایان هفته ی پنجم هر دو لیگ، عدد چهار را نشان می دهد؛ اما تراکتور لیگ دوازدهم تا پایان این هفته هفت گل زده داشت و تراکتور امسال شش گل زده دارد.

این ها مقایسه ی نتایج بازی های این فصل سرخپوشان تبریزی با نتایج سال گذشته ی این تیم بود. حال قضاوت پیرامون این نتایج نیز می تواند متفاوت باشد و عده ای ممکن است تیم های پیش روی تراکتورسازی در این فصل را در پنج بازی، سخت تر از حریفان سال گذشته بدانند. اما به هر روی، آن چیزی که از آمار و نتایج می توان استنباط کرد، این است که تراکتور تونی اولیویرا تا پایان هفته ی پنجم لیگ دوازدهم، نتایج بهتری نسبت به تراکتور جلالی در پنج بازی نخست گرفته بود.

گزارش: فرشید رئوفی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
تبريزلي اورمولو زنگانلي اردبيللي ... فرقي يوخ!!! (( آزربايجانليام )) بيرينجي شعاريم و اينانجيم: گوج بيرليکده --------------- خوشحال ميشم با افراد زيادي با هر طرز تفکري اشنا بشم بيشترين چيزي که ازش نفرت دارم خرافات هست مخصوصا خرافات در دين و کساني که اونو رواج ميدن ---------------------------------------- امام علي(ع) به مالک اشتر: اي مالک! اگر شب هنگام کسي را در حال گناه ديدي، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شايد سحر توبه کرده باشد و تو نداني... -------------------- هيچ موجودي که براي کبوتر بودن خلق شده باشد کرکس نمي شود ، مگر انسان! ويکتور هوگو --------------------- نجيب بودن يک ملت به‌‌ اندازه روشنفکر بودن يک اسب غم‌انگيز است! از روبه‌رو، با شلاق کيومرث منشي‌زاده سيزين گوزل نظريزي بكليريك براي دلود برخي فايل ها حتما بايد عضو سايت شويد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترين خريد تراكتور از نظر شما كدام بازيكن است ؟
    به نظر شما تراكتور جديد موفق ميشود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 302
  • کل نظرات : 40
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 123
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 186
  • باردید دیروز : 193
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,255
  • بازدید ماه : 1,255
  • بازدید سال : 19,382
  • بازدید کلی : 431,204