loading...
..:: آذربايجان::..
توحيد بازدید : 13463 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (2)

تفاوت تيپ هاي پژو 206 :

در ابتدای آغاز به كار خط مونتاژ پژو 206 در ایران . برای مدت كوتاهی یك مدل پایه از پژو 206 فرانسه با حداقل امكانات در ایران مونتاژ گردید كه اصطلاحا تحت نام تیپ 1 ( type 1 ) به فروش رسید كه پس از مدت كوتاهی ایران خودرو تغییرات جزئی در این مدل پایه ایجاد نمود ( بعنوان مثال بعضی تغییرات ظاهری در تزئینات ... ) و تحت نام تیپ 2 به بازار عرضه نمود

تیپ 2 ( مدل پایه موجود در ایران ) :
این مدل دارای موتور 1400 سی سی 8 سوپاپ به قدرت 75 اسب بخار و شتاب صفر تا صد تقریبی 14.5 ثانیه می باشد .
ترمز ها در جلو از نوع دیسك معمولی و در عقب از نوع كاسه ای می باشد و دارای ترمز ABS ترمز ضد قفل ) نیست . در این مدل شیشه بالابر برقی فقط در شیشه های جلو وجود دارد و مهمتر از همه كیسه ایمنی هوا ( ِAir Bag ) وجود نداشته و برای به حداقل رساندن قیمت این مدل . از تجهیزات استاندارد حذف شده است!
همچنین این مدل دارای فرمان هیدرولیك و كولر ( ایر كاندیشن ) با تنظیم دستی و سیستم پخش كاست با 2 بلند گو می باشد .

نحوه تشخیص ظاهری تیپ 2 از بیرون خودرو :

آیینه های جانبی این مدل یك رنگ ( مشكی ) می باشند و در صندلی های عقب خودرو , پشت سری وجود ندارد كه به آسانی قابل تشخیص است.

بقيه در ادامه مطلب

پژو 206 تيپ 3 :

این مدل نیز دارای موتور 1400 سی سی 8 سوپاپ به قدرت 75 اسب بخار و شتاب صفر تا صد تقریبی 14.5ثانیه می باشد .
بنابر این از نظر قوای محركه تفاوتی با تیپ 2 ندارد .
ترمز ها در جلو از نوع دیسك معمولی و در عقب از نوع كاسه ای می باشد كه مجهز به سیستم ضد قفل ABS شده اند . تزیینات داخلی نسبت به تیپ 2 كمی بیشتر شده ( بعنوان مثال صندلی های این مدل قابلیت تنظیم در همه جهات را دارند و پشت سری های صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارند ! ) و همجنین شیشه بالابر ها برقی می باشند .
این مدل دارای پخش سی دی و كیسه هوا ( Air Bag ) بوده و برای صندلی های عقب خودرو 3 عدد پشت سری نصب شده است و سایر تجهیزات تیپ 2 مانند هیدرولیك فرمان در این مدل هم وجود دارد و همچنین نوع كلاچ در این مدل مانند تیپ 2 مكانیكی معمولی می باشد.

نحوه تشخیص ظاهری تیپ 3 از بیرون خودرو :

آیینه های جانبی این مدل دو رنگ می باشند و در صندلی های عقب خودرو , 3 عدد پشت سری وجوددارد . بنابراین با اولین نگاه به ایینه های جانبی ( در صورتی كه خودرو تز ئینات اسپورت نداشته باشد ) به آسانی می توان تشخیص داد كه این مدل تیپ 2 نیست.

پژو 206 تيپ 5 :

بعد از 1 سال تولید تیپ 3 با همان موتور كم قدرت 1400 سی سی , این نیاز احساس شد كه برای ماشین خوش دستی مانند پژو 206 , یك موتور قوی تر كه نیازهای اسپرت آن را برآورده كند لازم است . بنابراین علاوه بر داشتن تجهیزات استاندارد تیپ 3 , این تغییرات در ارائه تیپ 5صورت گرفت :

موتور پر قدرت 1600 س سی 16 سو پاپه با نیروی 110 اسب بخار
جهت مقایسه قدرت این موتور باید در نظر گرفت كه قدرت موتور پژو 405 چیزی حدود 90 اسب بخار می باشد ... زانتیای 1800 سی سی دارای قدرت 110 اسب و زانتیای 2000 سی سی دارای قدرت 135 اسب بخار می باشد )
نكته بسیار جالب در مورد این موتور , سیستم سوخت پاش انژكتوری چند نقطه ای با تكنولوژی جدید می باشد كه باعث شده است مصرف سوخت تیپ 5 با موتور بزرگتر و قوی تر , حتی اندكی از مصرف سوخت تیپ 2 و 3 هم كمتر باشد!
این مدل دارای شتاب صفر تا صد كیلومتر 9.5 ثانیه می باشد كه جهت مقایسه نسبی می توان گفت تنها خودروهای انگشت شماری مانند نیسان ماكسیما و یا زانتیای سوپر لوكس در ایران می توانند در ركورد شتاب گیری از این مدل سرتر باشند. همجنین این میزان شتاب در مقایسه با 14.5 ثانیه برای تیپ 2 و3 و یا 11.9 ثانیه برای پژو 405 , قابل توجه می باشد.
نوع سیستم ترمز در جلو دیسكی خنك شونده و در عقب دیسكی همراه با سیستم ضد قفل می باشد كه قابلیت ترمز گیری بسیار بسیار عالي ( با توجه به وزن كم اتومبیل ) به آن می دهد.
نوع كلاچ در این مدل هیدرولیكی می باشد و سیستم تهویه آن دیجیتال است.
كیسه ایمنی هوا برای هر 2 سرنشین جلو در نظر گرفته شده است.

نحوه تشخیص ظاهری تیپ5 از بیرون خودرو :

آیینه های جانبی این مدل مانند تیپ 3 , دو رنگ می باشند و در نمای ظاهری خارج خودرو كاملا شبیه تیپ 6 بوده و با تیپ 3 فقط 1 تفاوت دارد و آن وجود ترمزهای دیسكی در چرخهای عقب می باشد.
بنابراین بعد از دیدن یك پژو با آیینه های 2 رنگ , اگر در پشت پره های رینگ چرخ عقب , صفحات درخشان دیسكهای ترمز را مشاهده نكردید , مدل تیپ 3 , و در صورت مشاهده , مدل تیپ 5 یا 6 می باشد.
بنابراین دوستانی كه مایل به داشتن و به رخ كشیده تیپ 5 می باشند , لازم است سایر تزئینات اسپورت را خودشان روی ظاهر خارجی این مدل انجام دهند تا خدای نكرده زبانم لال با تیپ 3 اشتباه گرفته نشود.

 

پژو 206 تيپ 6 :

همه مشخصات تیپ 5 شامل موتور 1600 , 16 سوپاپه و ... + نمای ظاهری مشابه + تفاوت هاي زير :

گیربكس اتوماتیك ( متاسفانه این مورد پاسخگوی سلیقه بسیاری از خریداران در ایران نبوده است و نتوانسته انتظارات خریداران را كاملا برآورده كند. در پاره از اوقات تعویض دنده به دقت انجام نمی شود. این مدل دارای شتابی كمتر از مدل تیپ 5 بوده و مصرف سوخت بیشتری دارد.
از نظر ظاهری , علاوه بر تغییر ظاهر دسته دنده و كنسول میانی . می توان به تغییر جزئی نشاندهنده های جلو خودرو اشاره كرد كه كمی با تیپ های دیگر متفاوت بوده و یك عدد نشانگر دیجیتال در آن قرار داده شده كه شماره دنده را در حین حركت نشان می دهد و از نظر نمای خارجی مشابه تیپ 5 می باشد .

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مجتبی در تاریخ 1395/12/15 و 16:55 دقیقه ارسال شده است

بسیار عالی بود، ممنون بابت توضیحات کامل شما، کاش می‌شد چند عکس همه ضمیمه مطالب کنید،
سپاسگزارم

این نظر توسط مهرداد در تاریخ 1394/10/13 و 14:52 دقیقه ارسال شده است

با سلام . ممنون از اطلاعات مفید و مختصر.واقعاً میشه گفت 206 هر چی مدل پایین تر با کیفیت تر. در در 206 ها متفاوت موجود در بازرار فقط و فقط تیپ 5


کد امنیتی رفرش
درباره ما
تبريزلي اورمولو زنگانلي اردبيللي ... فرقي يوخ!!! (( آزربايجانليام )) بيرينجي شعاريم و اينانجيم: گوج بيرليکده --------------- خوشحال ميشم با افراد زيادي با هر طرز تفکري اشنا بشم بيشترين چيزي که ازش نفرت دارم خرافات هست مخصوصا خرافات در دين و کساني که اونو رواج ميدن ---------------------------------------- امام علي(ع) به مالک اشتر: اي مالک! اگر شب هنگام کسي را در حال گناه ديدي، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شايد سحر توبه کرده باشد و تو نداني... -------------------- هيچ موجودي که براي کبوتر بودن خلق شده باشد کرکس نمي شود ، مگر انسان! ويکتور هوگو --------------------- نجيب بودن يک ملت به‌‌ اندازه روشنفکر بودن يک اسب غم‌انگيز است! از روبه‌رو، با شلاق کيومرث منشي‌زاده سيزين گوزل نظريزي بكليريك براي دلود برخي فايل ها حتما بايد عضو سايت شويد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترين خريد تراكتور از نظر شما كدام بازيكن است ؟
    به نظر شما تراكتور جديد موفق ميشود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 302
  • کل نظرات : 40
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 1,645
  • باردید دیروز : 173
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,016
  • بازدید ماه : 1,899
  • بازدید سال : 12,740
  • بازدید کلی : 424,562