loading...
..:: آذربايجان::..
توحيد بازدید : 513 چهارشنبه 13 مرداد 1395 نظرات (2)

تئوری آزمایش: 

گازهادرشرایطمعمولیجریانبرقراهدایتنمیكنندوعایقالكتریسیتههستندواگربخواهیمدرفشارمعمولیمثلاًدرهواجریانیعبوردهیم،بایدولتاژیااختلافپتانسیلبسیارزیادیبیندوقطببرقراركنیمیااینكهفاصلهالكترودهارابسیاركوچكبگیریمكهدراینصورتبرقراركردنولتاژیدرحدودچندهزارولت،منجربهتولیدجرقهالكتریكیمیشودكهیكتخلیهآنیاست. لولهایمطابقشكلدرنظربگیریدكهازیكسوبهپمپخلأوصلاستودوقطبمثبتومنفیدرداخلآنتعبیهشدهاست.

اگراختلافپتانسیلنسبتاًزیاددرحدودچندهزارولتبینآندوقطببرقراركنیموفشارگازرا پائینبیاوریمتابهحدودچندمیلیمترجیوه(صدماتمسفریاچندتور)برسد؛شاهدعبوروبرقراری جریانیازدرونگازخواهیمبودكهباروشناییگازدرونلولهونورافشانیآنهمراهاست.اینپدیدهراتخلیهالكتریكیدردرونگازمینامندكهدرآغازمطالعاتمربوطبهساختماناتماهمیتزیادیداشت.

امروزه حبابهای روشنایی كه براساس این پدیده ساخته می شود از وسائل همگانی و معمولی است،

رنگ قرمز و آشنای لامپهای تبلیغاتی نئون را همه می شناسیم و اگر به جای نئون، گاز دیگری به كار بریم،رنگ لوله تغییر خواهد كرد ولی شیوه كار تقریباً یكسان است. برای مثال هوا، رنگ صورتی پریده، بخارسدیم، رنگ زرد و بخار جیوه رنگ آبی مایل به سبز پیدا می كند .

در گذشته ( اواخر سده نوزدهم میلادی ) مطالعه پدیده تخلیه در گازها مطالعه تازه ای بود كه به نتایج

مهمی، یعنی به كشف اشعه كاتدی، الكترون و خواص آن و به دنبالش به شناخت ساختمان درونی اتم رسید.

 

در طی بررسی پدیده تخلیه الكتریكی درگازها، دانشمندان دریافتند كه با تخلیه بیشتر حباب خطوطتاریكی در این گستره نورانی ظاهر می گردد. با ادامه تخلیه، خطوط تاریك مجاور كاتد به طرف آند گسترش 10 اتمسفر ) خطوط نورانی به طور كامل از بین می - می یابند و در نهایت در فشارهای بسیار پائین ( حدود 6 روند و روشنایی گاز لوله ناپدید می شود. در این حالت هنوز جریان الكتریكی در دو سر حباب ( لوله تخلیه الكتریكی ) بر قرار است و نوعی درخشندگی یا تابش مهتابی در دیواره لوله آشكار می گردد. در این حالت كه از برخورد اشعه ZnS اشعه ای نامرئی حاصل شده است كه می توان توسط ماده فلوئورسان 3 ( موادی مثل نامرئی به آنها، اشعه مرئی تولید می شود) آن را مرئی كرد. ( پدیده فلوئورسان سبز رنگ مربوط به شیشه )

توحيد بازدید : 173 چهارشنبه 13 مرداد 1395 نظرات (0)

شیوه های توسعه اقتصادی در کشورهای مختلف:

کره‌جنوبی یکی از موفق‌ترین کشورهای در حال توسعه است. این کشور اکنون از سوی بانک جهانی به عنوان یک کشور درآمد بالا با درآمدکره جنوبی سرانه 20 هزار دلار درسال 2006 بر حسب برابری قدرت خرید طبقه‌بندی شده است.


محصولات مصرفی الکترونیکی و سایر کالاهای کره‌ای دارای کیفیت خوب و قیمت‌های قابل‌قبول است. حتی خیره‌کننده‌تر از آنها، موفقیت‌های توسعه اجتماعی کره است. در سال 2004، کره بالاترین نرخ ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره دبیرستان را در جهان داشته است، با فارغ‌التحصیلانی که در رشته‌های فنی تمرکز داشته‌اند. امید به زندگی 75 سال و کشور از نظر شاخص توسعه انسانی در سال 2004 رتبه بیست و ششم را در جهان داشته است که 5 رتبه از رتبه پیش‌بینی شده درآمدش بالاتر بوده است.

بقیه در ادامه مطلب

 

توحيد بازدید : 1411 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (1)

دانلود آهنگ ترکيه ای جديد از ابرو گوندش به نام Bir Gun Olacak به همراه متن آهنگ ترکيه ای

Download Turkish Music Ebru Gundes---Bir Gun Olacak

جدید ترین آهنگ های ترکیه ای آلبوم ها و کلیپ های ترکی و متن آهنگ ترکیه ای از سایت تورک سس

برای دانلود آهنگ ترکی به ادامه مطلب مراجعه کنید ...

توحيد بازدید : 21905 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

اين بازي بين تيم تراكتور سازي تبريز و پرسپوليس تهران در ورزشگاه آزادي راس ساعت 18:50 در يك شب جمعه به ياد ماندني شروع شد و در حالي دو تيم رو در روي هم قرار گرفته بودند كه بازي قبل خود را برده بودند .

 

 

 بازي در ابتدا متعادل ادامه داشت و توپ بيشتر در ميانه زمين با اشتباهات فردي در چرخش بود و يا توپ به بيرون از زمين زده ميشد كه در يكي از همين اوت ها حسين ماهيني مدافع پرسپوليس با پرتاب بلند خود توپ را وارد محوطه جريمه تراكتور انداخت كه با اشتباه مدافعان به خصوص احمد ال نعمه  محسن بنگر با ضربه سر اولين گل بازي را براي پرسپوليس به ثمر رساند .

 

بعد از آن گل تراكتور هر چه حمله كرد  نتوانست نتيجه را به تساوي بكشاند و در حالي به رختكن رفت كه يك گل عقب بود.

 

ديگر نكته جالب اين ديدار اين بود كه با اين كه چندين بار بازكنان مصدوم شدند و توپ بيشتر در بيرون از بازي بود  داور فقط دو دقيقه وقت تلف شده گرفت.

 

در نيمه دوم تراكتور از سرمربي خود انگيزه گرفته بود و در همان ابتداي نيمه دوم در دقيقه  48 محسن دلير با پاس فرشاد احمد زاده در موقعيت تك به تك قرار گرفت كه نتوانست گلي به ثمر رساند . 

 

در دقيقه 64 مدافعان تراكتور به گمان آفسايد ايستاده بودند كه توپ به اميد آليشاه كه در آفسايد نبود رسيد كه با ضربه سر ميخواست  دروازه را تهديد كند كه حامد لك دروازه بان تراكتور خوب واكنش داد .

اميد آليشاه

 

چهار دقيقه بعد در حالي كه گزارشگر بازي آقاي خياباني مي گفت كه تا حالا تماشاگران تراكتور را اينقدر ساكت نديده بود سامان نريمان جهان با سانتر عالي روي دروازه سوشا محسن بنگر با ضربه ي سر دروازه خودي را نيز باز كرد تا هر دو گل بازي به نام او ثبت شود و تماشاگران تراكتور در آزادي ساكت نباشند.

بازي تراكتور پرسپوليس

 

در دقيقه 80 بازي مهاجم پرسپوليس توپ را به ديرك افقي لك كوبيد و از اين موقعيت هم آنها نتوانستند به گل برسند.

 

در دقيقه 85 تراكتور باز هم روي كار عالي و هماهنگ سامان و ادينيو كه سامان پاس گل داد و ادينيو استادانه يك گل زيباي ديگر به ثمر رساند و در واقع با مهاجمان پرسپوليسي درس گل زدن داد و  تماشاگران پرسپوليس را كه در اين بازي نيز فحاشي مي كردند به سكوت دعوت كرد .

گل ادينيو

اما در دقايق پاياني در عين ناباوري كمك داور 5 دقيقه وقت تلف شده اعلام كرد  و اين در حالي بود كه نيمه دوم توپ بيشتر از نيمه اول در جريان بود ولي داور هم نتوانست به پرسپوليس كمك كند و حتي اين وقت تلف شده به ضرر آنها شد .

 

در دقيقه 92 در حالي كه تراكتور زير فشار بود سامان نريمان جهان توپ را از محوطه جريمه تراكتور گرفت و به تنهايي خود را به دروازه حريف رساند و توپ را وارد دروازه كرد  تا تماشاگران پرسپوليس بعد از اين گل تلفات بدهند و سكته كنند.

 

در آخر بازي حامد لك پيراهن خود را با سوشا مكاني عوض كرد و عكس پيراهن علي كريمي پشت پيراهن حامد لك از نكات جالب اين بازي بود.

حامد لك سوشا مكاني

 بهترين بازيكنان تراكتور در اين ديدار : سامان نريمان جهان - حامد لك

   بازيكن ناكام تراكتور در اين ديدار: احمد آل نعمه

 

   به نقل از تسنیم، رسول خطیبی در مورد دلیل مصاحبه نکردن بازیکنان تراکتورسازی گفت: "یک خبرنگار تبریزی به رختکن تیم تراکتورسازی آمده بود و از حسین خطیبی به زبان ترکی سوال کرد و برادر من هم به همین زبان در حال پاسخ بود که به دلیل پرسیده شدن سوال به زبان ترکی این خبرنگار را از رختکن بیرون انداختند."

 

وی افزود: "بازیکنان ما هم به این دلیل ناراحت شدند و تصمیم گرفتند مصاحبه نکنند."


اختصاصي سايت آذربايجان

تعداد صفحات : 61

درباره ما
تبريزلي اورمولو زنگانلي اردبيللي ... فرقي يوخ!!! (( آزربايجانليام )) بيرينجي شعاريم و اينانجيم: گوج بيرليکده --------------- خوشحال ميشم با افراد زيادي با هر طرز تفکري اشنا بشم بيشترين چيزي که ازش نفرت دارم خرافات هست مخصوصا خرافات در دين و کساني که اونو رواج ميدن ---------------------------------------- امام علي(ع) به مالک اشتر: اي مالک! اگر شب هنگام کسي را در حال گناه ديدي، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شايد سحر توبه کرده باشد و تو نداني... -------------------- هيچ موجودي که براي کبوتر بودن خلق شده باشد کرکس نمي شود ، مگر انسان! ويکتور هوگو --------------------- نجيب بودن يک ملت به‌‌ اندازه روشنفکر بودن يک اسب غم‌انگيز است! از روبه‌رو، با شلاق کيومرث منشي‌زاده سيزين گوزل نظريزي بكليريك براي دلود برخي فايل ها حتما بايد عضو سايت شويد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترين خريد تراكتور از نظر شما كدام بازيكن است ؟
    به نظر شما تراكتور جديد موفق ميشود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 302
  • کل نظرات : 40
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 1,651
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 2,067
  • بازدید ماه : 1,950
  • بازدید سال : 12,791
  • بازدید کلی : 424,613