loading...
..:: آذربايجان::..
توحيد بازدید : 172 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)
سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط متخصص زنان و زايمان پاسخ داده شد.
گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛‌ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.
 
شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص بارداري كه توسط دكتر پروين همتي متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:

***زهرا:

مصرف چه داروهايي در سه ماهه قبل از بارداري توصيه مي‌شود؟

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: در سه ماه قبل از بارداري نياز است كه روزانه يك ميلي‌گرم قرص اسيدفوليك مصرف شود.

***ناشناس:

من 33 سال سن دارم و دو سال است كه دچار تيروئيد از نوع گره سرد هستم و اسكن هسته‌اي انجام دادم و قرص لووتيروكسين مصرف مي‌كنم و مي‌خواهم باردار شوم ولي مي‌ترسم كه روي بچه تأثير بزاره، خواهش مي‌كنم منو راهنمايي كنيد كه چيكار كنم با اين بيماري باردار بشم و بچه من سالم به دنيا بياد و من يك پسر 6 ساله هم دارم.

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: غده تيروئيد در دوران بارداري اگر تنظيم نباشد بر روي جنين اثر مي‌گذارد. لذا قبل از بارداري اختلالات غده تيروئيد را بايد كنترل كرد. همچنين خوردن قرص‌هاي تيروئيد در دوران بارداري مشكلي ندارد.


***مريم:

22 سالمه، هفته 20 بارداري هستم؛ آيا عدم حركت جنين در اين هفته طبيعي است؟ و آيا انجام آزمايشات غربال‌گري ضروري است؟ با وجود اينكه هيچگونه سابقه منگلي و اختلال در خانواده من و همسرم وجود ندارد؟

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان:  كنترل حركت جنين از 7 ماهگي به بعد انجام مي‌شود؛ اما درباره آزمايشات غربالگري بايد بگويم سازمان بهداشت جهاني براي همه خانم هاي باردار ايجام اين ازمايشات را ضروري مي‌داند حتي اگر مشكلي در خانواده‌هايشان وجود نداشته باشد.


***حسين:


براي زن باردار مسافرت با اتوموبيل در جاهاي داراي دست‌انداز و يا خاكي چگونه است؟

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: به دليل اينكه مسافرت در مكان‌هاي جاده‌اي ممكن است منجر به سقط جنين شود، بهتر است از انجام آن بپرهيزيد.


***اكرم: 

مي‌خواستم بدونم كه چه مدت بعد از يك بيهوشي و ، ميتوان باردار شد به خاطر اثرات بيهوشي روي بچه؟

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: اثر داروي بيهوشي بلند مدت نيست و بلافاصله از بين مي‌رود و براي بارداري هيچ مشكلي ايجاد نمي‌كند.


***مريم: 


بنده در ماه هفتم بارداري هستم و شديدا دچار دردهاي استخوان لگن شده‌ام، علت آن چه مي‌باشد؟ در ضمن انگشت‌هاي دستم نيز مدام گز گز و (حالت خواب رفتگي) مي‌كند؟

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: بخاطر افزايش حجم جنين به لگن فشار مي‌آيد، اما گز گز و حالت خواب رفتگي به خاطر كم‌خوني است و بايد در اين مورد با پزشك متخصص مشورت کنيد.


***ناشناس:

من سه ماهه باردار هستم، يك ماهه كه سرفه مي‌كنم و اين سرفه همراه با استفراغ و روز به روز شديدتر شده است، نمي‌دانم چکار کنم لطفا در این زمینه راهنمائیم کنید؟

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: اگر سرفه بیشتر از دو هفته طول کشید به خاطر آلرژی است و باید به پزشک مراجعه  و آن را درمان کرد حتی ممکن است به خاطر برگشت اسید معده باشد که در این موضوع در زنان باردار شایع است و باید در این زمینه نیز بايد با پزشک متخصص  مشورت کنيد.


***حسام:

چه خوراکی هایی در جنسیت تاثیر گذارند؟

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: رژیم دختر و پسری که در برخی مقالات بیان شده است صحت علمی ندارد و در هیچ منبعی چنین چیزی بیان نشده است.


*** فاطمه:

من در هفته 5و7 روز بارداری هستم ولی سونوگرافی جنین را 6 هفته و 2 روز نشان می دهد علت چیست و آیا می تواند مشکل ایجاد شود؟ و سوال بعدی من تالاسمی مینور دارم و همسرم از این جهت سالم است آیا ممکن است برای نوزادمان مشکلی ایجاد شود و اینکه دکتر  قبل از ازدواج به خاطر شرایط خونی من گفته بود آهن مصرف نکنم چون در رگ هايم رسوب می کند آیا الان هم نباید مصرف کنم؟

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: بعد از هفته 8 بارداری سونوگرافی انجام می شود  اگر قلب جنین رویت شود، هیچ مشکلی وجود ندارد همچین داشتن تالاسمی مینور هیچ مشکلی برای جنین شما ایجاد نمی کند و خوردن قرص آهن نیز برای زنان باردار از ماه چهارم توصیه می شود.


*** ناشناس:

می خواستم بپرسم آیا کیست تخمدان برای بارداری خطرناک است یا خیر؟

پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: بستگی به اندازه و ماهیت کیست دارد. اگر اندازه کیست تخمدان بیشتر از 5 سانت باشد باید پیگیری شود.


***ناشناس:

دلیل خونریزی های ماه های اول بارداری چیه؟ چیکار باید کرد؟
پاسخ از: دکتر پروين همتي، متخصص زنان و زايمان: خونریزی های ماه های اول بارداری دلايل زیادي دارد اما شایع ترین آن سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم است.


براي تماس با مطب دکتر همتي هم مي توانيد با اين شماره 77884682 تماس بگيريد.

توحيد بازدید : 96 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

L1285598301224 چرا مردان بیش از حد زنان را دوست دارند

 

دلایل مردان برای عشقی که به زنها ابراز می‌کنند چیست؟ در اینجا فهرستی از اظهار نظرهایی که در Paolo Coelho Newsletter جمع آوری شده است، عنوان می‌شود.

ما مردها زنها را دوست داریم چون:
*چون همیشه احساس می‌کنند جوانند، حتی وقتی پیر می‌شوند.

*چون هر وقت کودکی را می‌بینند لبخند می‌زنند.

 

*چون وقتی مسیر مستقیمی‌را طی میکنند همیشه مستقیما” روبرو را نگاه می‌کنند و هرگز به طرف ما مردان که با لبخند راه را برایشان باز کرده ایم برنمی‌گردند تا تشکر کنند.

*چون در همسرداری به گونه ای رفتار می‌کنند که ذهن هیچ غریبه ای به آن راه ندارد

*چون همه ی توان خود را برای داشتن خانه ای زیبا و تمیز بکار می‌گیرند و هرگز برای کاری که انجام می‌دهند توقع تشکر ندارند.

*چون هر آنچه که در زندگی خصوصی افراد مشهور اتفاق می‌افتد را جدی می‌گیرند.

*چون سراغ مسائل غیر اخلاقی نمی‌روند.

*چون نسبت به زجری که برای زیباتر شدن تحمل می‌کنند شکایتی نمی‌کنند. حتی هنگام استفاده از وسایل خطرناک در سالن‌های ورزشی

*چون آنها ترجیح می‌دهند سالاد بخورند.

*چون فقط عاشق پیش غذاها ی متنوع و رنگارنگ و آرایش ملایم و زیبا هستند در حالیکه ما عاشق نوشیدنی‌های مخرب هستیم.

*چون آنها با همان دقت و ظرافتی که میکل آنژ تابلوی Sistine Chapel را کشیده است، به زیبا ساختن خود دقت میکنند.

*چون برای حل مشکلات، روش های خاص خودشان را دارند؛ روش هایی که ما هرگز درک نمی‌کنیم و همین ما را دیوانه می‌کند.

*چون وقتی می‌خواهند در مورد ظاهرشان چیزی بپرسند ترجیح می‌دهند این سوال را از خانمی بپرسند و خلاصه با این مدل سوالات ما را عذاب نمی‌دهند.

*چون گاهی از چیزهایی شکایت می‌کنند که ما هم آن را احساس می‌کنیم مثل سرما یا دردهای رماتیسمی، به این ترتیب ما می‌فهمیم که آنها هم مثل ما آدم هستند!

*چون داستان‌های عاشقانه می‌نویسند.

*چون ساعتها وقت خود را با فکر کردن در مورد اینکه چگو نه می‌توانند با دیگران سر صحبت را باز کنند، تلف نمی‌کنند .

*چون در حالیکه ارتش ما به کشورهای دیگر حمله می‌کند، آنها هم محکم و بی منطق می‌جنگند و سعی می‌کنند همه ی سوسکهای دنیا را تا آخرین دانه نابود کنند.

*چون وقتی به آهنگ Rolling Stones با صدای Angie گوش می‌دهند، چشمهایشان از حدقه بیرون می‌زند.

*چون آنها می‌توانند مثل مردها بلوز و شلوار بپوشند و سر کار بروند، درحالیکه مردها هرگز جرئت نمی‌کنند دامن بپوشند و بروند سر کار.

*چون همیشه می‌توانند یک ایراد بزرگ از زنی که ما گفته ایم زیبا است بگیرند و به ما بقبولانند که بی سلیقه هستیم و اشتباه می‌کنیم.

*چون ما از آنها متولد شده‌ایم و به سوی آنها نیز باز می‌گردیم

توحيد بازدید : 82 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)
بررسي هاي جديد دانشمندان نورولوژي نشان مي دهد كه سيستم گردش خون در مغز خانم ها بيشتر از آقايان است.
به گزارش خبرنگار علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ افرادي كه بي دليل خوشحال هستند و مشكلات زندگي را آسان مي گيرند افرادي هستند كه از حس كنترل و الهام دروني زيادي برخوردار هستند.

بررسي ها نشان مي دهند، داشتن احساسات مثبت در خانم ها اغلب بيشتر از آقايان است و مغز نسبت به احساسات و عواطف خوب سريع واكنش نشان مي دهد و فعال تر مي شود از اين رو مغز خانم ها فعال تر از آقايان است.

گفتني است، حس هاي مثبت باعث مي شوند كه حواس فرد نسبت به مشكلات پرت شود و كمتر سراغ مشكلات حاد زندگي را بگيرد.

دانشمندان همچنين با انجام آزمايشاتي روي7600 داوطلب زن و مرد دريافتند زنان در زندگي خود بهره بيشتري از مغز خود مي برند و مغز آن ها كمتر دچار فراموشي مي شود از اين رو آقايان بايد با ساده گرفتن مسائل مختلف زندگي مغز خود را فعال كنند تا دچار فراموشي نشوند./ح

توحيد بازدید : 123 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)
قابل توجه خانم ها؛

اعصاب همسرتان را نشانه نگيريد!

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند زن و مرد گاهی نیاز دارند تا تنها باشند و به افکار و چیزهایی که در ذهنشان می گذرد فکر کنند.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ بهانه جويي هاي زنان نباید بیش از حدی باشد که مردها را آزار دهد در غیر این صورت ناراحتی های عمیق قدرت فکر کردن را از آنها مي گيرد.
 
گفتنی است،غر زدن باعث می شود تا همسر شما بهانه گیر شود و از محبت خود به شما دریغ کند.

سعی کنید هنگامی که همسرتان ناراحت است و تمایلی به حرف زدن ندارد در کار او تجسس نکنید زیرا تنهایی و ناراحتی مردها بیشتر از چند ساعت طول نمی کشد و دوباره رفتارشان به حالت قبل و اولیه خود باز می گردد.
توحيد بازدید : 190 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)
 
دکتر هنری دروغ بودن، شعار آزاد سازی زن را افشا می کند

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این مقاله بخشی از نوشته ی دکتر «هنری ماکوو» است. نویسنده در این مقاله دربرابر « حیا » به عنوان ویژگی دختر جوان مسلمان سر تعظیم فرود می آورد ، چنانکه احترامش را نسبت به زن مسلمان مخفی نمی کند ، زیرا زن مسلمان زندگی خود را برای خانواده ، تربیت و رشد فرزاندان متمرکز کرده است. در نقطه مقابل ناخوشنودی خود را از پیامدهای انحطاط ارزش ها و هیجان های جنسی در زندگی زنان آمریکایی، ابراز می نماید.

دکتر هنری ماکووو استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر در مسایل زنان و جنبش های آزادی بخش است.

با وجود تفاوت در گرایش ها و اختلاف ایدئولوژیک، این مقاله میزان شگفت زدگی برخی آزادی خواهان منصف جهان غرب را نسبت به ارزش های اسلامی ما، نشان می دهد. مقاله دکتر هنری، عکس العمل های مثبت و منفی زیادی را در جامعه آمریکا داشته است.

دو چهره متفاوت

دکتر هنری در این مقاله می نویسد: « روی دیوار دفترم دو عکس چسبانده ام: عکس اول تصویر زنی مسلمان و با حجاب است و در کنارش، تصویر زنی آمریکایی قرار دارد که در مسابقه ملکه زیبایی شرکت کرده و چیزی جز یک ... بر تن ندارد. زن نخست کاملا پوشیده است و دیگری کاملا عریان!» جمله های از مقدمه این مقاله و درآمدی بود برای نمایش دو نمونه متفاوت در گرایش و رفتار.»

جنگ خاورمیانه علاوه بر دزدی نفت مسلمانان، به دنبال گسست آنان از دین و فرهنگشان و جایگزین کردن حجاب با عریانی است.

جنگی با هدف گوناگون

نویسنده به انگیزه های پنهان غرب در جنگ علیه امت اسلامی و عربی اشاره می کند و توضیح می دهد این جنگ دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی و اخلاقی است، زیرا به دنبال ثروت ها و ذخیره های امت اسلامی هستند ، به اضافه این که ارزشمندترین دارایی مسلمانان را یعنی: دین و گنجینه های فرهنگی و اخلاقی را هدف گرفته اند. در زمینه مسایل زنان جایگزین کردن حجاب با بکینی، کنایه ای است از عریانی و فساد اخلاقی. نویسنده می گوید: «نقش زن در عمق هر فرهنگ نهفته است، جنگ خاورمیانه علاوه بر دزدی نفت مسلمانان، به دنبال گسست آنان از دین و فرهنگشان و جایگزین کردن حجاب با عریانی است»!!

دفاع از ارزش ها

دکتر هنری ارزش های اخلاقی حجاب و پوشش زن مسلمان را می ستاید و می گوید: «من کارشناس مسایل زنان مسلمان نیستم. من زیبایی زنان را دوست دارم، به همین دلیل اینجا، انگیزه ای برای دفاع از حجاب ندارم ولی از برخی ارزش هایی که حجاب گویای آن است دفاع می کنم.» او اضافه می کند: « حجاب از نظر من به این معناست که زن خود را برای همسر و خانواده اش متمرکز کند. تنها کسانی هستند که زن مسلمان را بدون حجاب می بینند ، خانواده او هستند و این مساله تأکیدی بر ویژه بودن زن مسلمان است.»

تمرکز زن مسلمان بر خانواده خویش است: فرزندان را به دنیا می آورد و تربیتشان می کند. زن مسلمان تولید کننده ای محلی است. ریشه ای است که زندگی و روح خانواده را استمرار می بخشد... فرزندان را تربیت می کند و زندگی می آموزد و یاریگر همسر و پناهگاه اوست.

زن مسلمان مربی نسل ها

نویسنده ، از وظیفه و آرمان زن مسلمان و توجه و حرص او به سلامت خانواده و تربیت نسلی صالح تقدیر می کند و می گوید: « تمرکز زن مسلمان بر خانه خویش است: فرزندان را به دنیا می آورد و تربیتشان می کند. زن مسلمان تولید کننده ای محلی است. ریشه ای است که زندگی و روح خانواده را استمرار می بخشد... فرزندان را تربیت می کند و زندگی می آموزد و یاریگر همسر و پناهگاه اوست».

اما زن آمریکایی...

بعد از شرح تصویر نخست دیوار دفترش یعنی عکس زن مسلمان، دکتر هنری عکس دوم را تفسیر می کند و می نویسد: «در نقطه مقابل ملکه زیبایی آمریکایی است. در برابر میلیون ها نفر در صفحات تلویزیون، عشوه گری می کند. او ملکه ای عمومی است! زیباییش را در مزایده همگانی به بالاترین قیمت عرضه کرده ....» او اضافه می کند: «در آمریکا معیار ارزش فرهنگی زن، جذّابیت اوست. بر اساس این معیارها، ارزش زن به سرعت کاسته می شود چون خود و اعصاب و روانش را برای خودنمایی به کار می گیرد.»

در آمریکا معیار ارزش فرهنگی زن، جذّابیت اوست. بر اساس این معیارها، ارزش زن به سرعت کاسته می شود چون خود و اعصاب و روانش را برای خودنمایی به کار می گیرد.

دختران پسرنما!!

سپس نویسنده به توضیح پیامدهای زندگی بعضی دختران جوان آمریکایی منتقل می شود و می گوید: «پیش از ازدواج ده ها پسر با او مرتبط هستند. پاکی خود را که بخشی از جذابیتش است، از دست داده. تبدیل به انسانی جامد و حیله گر می شود که توان محبّت ورزیدن نخواهد داشت.» او اشاره می کند: «زن در جامعه آمریکا، خود را مجبور به پیروی از زندگی مردان می بیند. همین مساله باعث شد زنان آمریکایی، پرخاشگر و مضطرب باشند، در بعضی مواقع شایسته همسر و مادر شدن نباشند. تنها به ابزاری برای کامیابی تبدیل شوند نه انسانی که عشق و مادر شدن را پیشه کرده است.»

نظم نوین جهانی و انزوا

دکتر هنری از سیستم زندگی در دنیای معاصر انتقاد می کند زیرا انسان را گوشه گیر و از جمع جدا می کند. او می نویسد: «پدر بودن قلّه پیشرفت انسان است. مرحله رهایی از غرق شدن در شهوت هاست تا انسان بنده خدا گردد، تربیتی نو و زندگی جدید است.» او اضافه می کند: « نظم نوین جهانی نمی خواهد ما به این سطح از رشد برسیم. قصد دارد ما را فردگرا و گوشه گیر کند. می خواهد تشنه روابط نامشروع باشیم و تصاویر مستهجن را به جای ازدواج به ما عرضه می کند».

دروغی به نام آزاد سازی زن!

دکتر هنری دروغ بودن، شعار آزاد سازی زن را افشا می کند. هنری این واژه را «فریبی سنگدلانه» توصیف کرده، می گوید: «آزادسازی زن، فریبی از فریب های نظم نوین جهانی است. فریبی سنگدلانه که زنان آمریکایی را اغوا نموده و تمدن غرب را ویران کرده است.» نویسنده تأکید می کند: «آزاد سازی زن تهدیدی برای مسلمانان به شمار می رود» و می گوید: «این مساله میلیون ها نفر را تباه کرده و تهدید بزرگی برای مسلمانان است.»

در پایان دکتر هنری می نویسد: «من از حجاب دفاع نمی کنم ولی تا اندازه ای طرفدار ارزش هایی هستم که حجاب گویای آن است. به شکل ویژه وقتی زن خود را وقف همسر و خانواده اش می کند ، وقتی زن با وقار و تواضع رفتار می کند ، باید چنین موضعی نسبت به او داشته باشم.»

تعداد صفحات : 2

درباره ما
تبريزلي اورمولو زنگانلي اردبيللي ... فرقي يوخ!!! (( آزربايجانليام )) بيرينجي شعاريم و اينانجيم: گوج بيرليکده --------------- خوشحال ميشم با افراد زيادي با هر طرز تفکري اشنا بشم بيشترين چيزي که ازش نفرت دارم خرافات هست مخصوصا خرافات در دين و کساني که اونو رواج ميدن ---------------------------------------- امام علي(ع) به مالک اشتر: اي مالک! اگر شب هنگام کسي را در حال گناه ديدي، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شايد سحر توبه کرده باشد و تو نداني... -------------------- هيچ موجودي که براي کبوتر بودن خلق شده باشد کرکس نمي شود ، مگر انسان! ويکتور هوگو --------------------- نجيب بودن يک ملت به‌‌ اندازه روشنفکر بودن يک اسب غم‌انگيز است! از روبه‌رو، با شلاق کيومرث منشي‌زاده سيزين گوزل نظريزي بكليريك براي دلود برخي فايل ها حتما بايد عضو سايت شويد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترين خريد تراكتور از نظر شما كدام بازيكن است ؟
    به نظر شما تراكتور جديد موفق ميشود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 302
  • کل نظرات : 40
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 1,651
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 2,087
  • بازدید ماه : 1,970
  • بازدید سال : 12,811
  • بازدید کلی : 424,633