loading...
..:: آذربايجان::..
توحيد بازدید : 142 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)
در شرايطي که استقلال و پرسپوليس به عنوان تيم‌هاي پرطرفدار فوتبال ايران جا افتاده‌اند و چند سالي است که سپاهان به عنوان قطب سوم فوتبال ايران شکل گرفته، تراکتورسازي تبريز با طي کردن روند صعودي به آهستگي به جمع تيم‌هايي پيوسته است. تيمي که هوادارانش بسيار پرشور و در عين حال کم‌حوصله هستند و به محض اين که تيم‌شان در هر بازي نمي‌برد‌ و نمي‌بازد، علم اعتراض بلند مي‌کنند و خواستار تغييرات کادرفني و مديريتي مي‌شوند.

مجيد جلالي با دانستن چنين شرايطي جايگزين توني اوليورا در تراکتورسازي شد که فصل قبل سرخ‌پوشان تبريز را به نايب قهرماني ليگ رسانده بود. تراکتورسازي پس از گذشت شش هفته‌ از شروع ليگ برتر با دو پيروزي، سه تساوي و يک شکست با 9 امتياز در مکان ششم جدول قرار دارد.

ايسنا درباره وضعيت اين تيم، هوادارانش، کيفيت ليگ برتر و تيم ملي فوتبال با سرمربي تراکتورسازي گفت‌وگويي داشت که در زير مي‌آيد.

ابتدا از تيم تراکتورسازي بگوييد و اين که پس از گذشت شش هفته‌ از ليگ برتر چه وضعيتي داريد؟

شاخصه‌هاي آن چيزي که به ما به عنوان کادرفني مربوط است و بايد انجام مي‌داديم، رو به پيشرفت بوده و پيشرفتش نيز کاملا مشهود است. وقتي کارمان را در ليگ شروع کرديم، در بخش دفاع مشکلاتي داشتيم که در اولين قدم سعي کرديم آن را برطرف کنيم. سپس به مبحث مالکيت توپ رسيديم. اين مشکل هم در ديدار با فجرسپاسي خيلي ترميم شد و حالا مقداري در تمام کردن و گلزني مشکل داريم.

پس از گذشت شش هفته‌ اول ليگ سعي کرديد قدم به قدم مشکلات را برطرف کنيد؟

تيم همين است. بايد مشکلات را قدم‌به‌قدم حل کنيم. به مرور در حال بهتر شدن هستيم. مثلا در شيراز خيلي به توپ و ميدان مسلط بوديم ولي همچنان موقعيت‌هاي زيادي را از دست مي‌دهيم.

آيا در شش هفته‌ سپري شده از ليگ برتر به هدفگذاري پيش از فصل خود در حوزه نتيجه‌گيري رسيده‌ايد؟

هدف ما اين بود که اکنون 12 امتياز داشته باشيم در حالي که فقط 9 امتياز داريم. از هدف خود سه امتياز عقب هستيم ولي در دو بازي گذشته که به تساوي رسيديم واقعا در حد يک تيم پيروز کيفيت بالايي داشتيم. اين را هم نبايد فراموش کنيم که از شش بازي انجام شده فقط دو بازي در تبريز بود و اين مساله در دور برگشت مي‌تواند نکته مثبتي براي ما باشد.

تراکتورسازي 9 امتياز دارد و ششم است. در حالي که سپاهان و پرسپوليس هم فقط يک امتياز بيشتر دارند. با اين حال مدام از تيم شما انتقاد مي‌شود و از اولتيماتوم سخن به ميان مي‌آيد؟

اصلا دوست ندارم افکارم را به اين چيزها معطوف کنم. مي‌خواهم تيمم را بسازم و آن را در کورس قهرماني قرار دهم. بنابراين بايد تمام افکارم را روي اين مساله متمرکز کنم. من و همکارانم در روز بيش از 14 ساعت کار مي‌کنيم و مطمئن هستم در مسيري که پيش مي‌رويم به اهدافمان مي‌رسيم.

به نظر شما چرا هواداران تراکتورسازي اين قدر کم‌حوصله هستند؟ آنها سال قبل با آن که تيم‌شان نايب قهرمان ليگ برتر شد، خواهان برکناري توني بودند و امسال هم اين خواسته را درباره شما دارند.

مسئوليت من به عنوان سرمربي اين نيست که مساله را آسيب‌شناسي کنم. بايد تيمم را آسيب‌شناسي کنم که بدانم مشکلش چيست و به رفع آن بپردازم. مسئوليت من اين است که تيمم را بسازم و حتي اين حرف‌ها را نخوانم. اين مساله فقط به من مربوط نيست که همه مجموعه مربيان بايد مسئوليت خود را بدانند. بايد تا جايي که از دستمان برمي‌آيد به تيم خدمت کنيم و آن را به پيشرفت برسانيم. مسلما در برخي افراد اين ديدگاه‌ هست که اگر نتيجه‌ مطلوب است، همه چيز خوب است و اگر نتيجه‌ مطلوب نيست، همه چيز بد است. ما بايد کار خودمان را بکنيم.

ديدگاه خوبي نسبت به مساله حواشي داريد. چقدر سعي کرده‌ايد که اين ديدگاه را به بازيکنان‌تان هم انتقال دهيد؟

تقريبا هر هفته‌ دو تا سه جلسه با بازيکنان دارم. با آنها صحبت مي‌کنم. به آنها هم مي‌گويم که بايد روي مشکلات فني تيم تمرکز کنند. تلاش مي‌کنم که ذهن آنها را به اين مسائل معطوف کنم که زماني که در تمرين نيستند هم روي آنها تمرکز کنند.

شش هفته‌ از ليگ برتر سپري شده است. اگر بخواهيد از اين شش هفته‌ ارزيابي داشته باشيد به چه نقاط ضعف و قوتي اشاره مي‌کنيد؟

در اين مدت به موضوعات بسيار کليدي رسيده‌ايم که برخي خوب هستند و برخي نيستند. اين مسائل بايد در جايي مطرح شوند که بشود برايشان راهکاري پيدا کرد. اين که صرفا در جايي مطرح شود که فقط خبرسازي و حاشيه‌سازي کند، مناسب نيست. به نظرم اين مسئوليت سازمان ليگ و فدراسيون است که جلسه‌اي را ترتيب دهند که همه مربيان در آن حداقل 15 تا 20 دقيقه‌ صحبت کنند و ديدگاه‌شان را نسبت به ليگ بيان کنند. اين جلسه مي‌تواند در تعطيلات نيم‌فصل برگزار شود. اين که هر کدام از مربيان در رسانه‌ها ضعف‌ها و خوبي‌هاي ليگ را بگويند، فقط باعث خبرسازي و جنجال‌آفريني مي‌شود و کمکي به پيشرفت فوتبال نمي‌کند.

در سال منتهي به جام‌جهاني هستيم. آيا اين مساله توانسته روي کيفيت ليگ برتر و انگيزه بازيکنان موثر باشد؟

اگر کيفيت مي‌خواهد بالا برود، به اين معادلات بستگي ندارد. اين طور نيست که چون به جام‌جهاني صعود ‌کرده‌ايم، انگيزه بازيکنان و در نتيجه‌ کيفيت ليگ بالا برود! کيفيت سازوکار خودش را مي‌خواهد و بايد تخصصي‌تر دنبال شود. کيفيت سرمايه‌گذاري، طراحي، نظارت و ارزشيابي مي‌خواهد که بايد برايش فراهم کنيم. کيفيت ربطي به انگيزه ندارد. شاخص‌هايي دارد که بايد در ديدگاه مسئولان، مديران، مربيان و حتي مردم شکل بگيرد. وقتي که در ليگ برتر از اوت‌دستي به عنوان يک عنصر تهاجمي استفاده مي‌شود، يعني در کيفيت دچار بحران هستيم. بنابراين اگر مي‌خواهيم کيفيت فوتبال بالا برود، راهش اين نيست که به صعود به جام‌جهاني اکتفا کنيم، مگر در سال 2006 که به جام‌جهاني رفتيم، کيفيت ليگ ما بالا رفت؟

تيم ملي براي حضور موفق در جام‌جهاني کمتر از يک سال وقت دارد. در اين مدت همه کشورهاي حاضر در جام‌جهاني برنامه‌هاي ويژه‌اي براي تدارکات خود دارند؛ در حالي که اردوي تيم ملي فوتبال ايران براي دومين بار به علت بي‌پولي لغو شد! نظر شما در‌اين‌باره چيست؟

اطلاعاتي درباره بي‌پولي يا پرپولي ندارم ولي مي‌دانم که تيم ملي بايد در مقاطع مختلف در يک سال آينده برنامه داشته باشد. همچنين در اين مدت بايد بازيکنان بيشتري در چرخه تيم ملي ديده شوند. اگر گستردگي فوتبال ملي را بيشتر کنيم، مي‌توانيم در بازيکنان شاغل در ليگ اميدواري ايجاد کنيم که به تيم ملي دعوت شوند. اين مساله کمک مي‌کند که هم تيم ملي بهتر شود و هم کيفيت ليگ بالاتر برود.

در ليگ برتر بازيکن يا بازيکناني را ديده‌ايد که در حد و اندازه تيم ملي باشند و کادرفني تيم ملي بتواند آنها را دعوت کند؟

نظر من مهم نيست. هر کسي ديدگاه خودش را دارد. مسئولان تيم ملي بايد به اين ديدگاه برسند که ليگ برتر را بيشتر ببينند و بازيکنان را اميدوار کنند. مخصوصا بازيکن‌ها اين اميد را پيدا کنند که شانس دعوت به تيم ملي را دارند. مثلا در خط دفاعي ما مدافعاني هستند که قطعا شايستگي ملي‌پوش شدن را دارند، چون بسيار باطراوت و خوب کار مي‌کنند. اگر اين‌گونه بازيکنان ديده شوند، انگيزه بيشتري پيدا و در ليگ هم بهتر بازي مي‌کنند.
 

برچسب ها جلالی , تراکتور , لیگ ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
تبريزلي اورمولو زنگانلي اردبيللي ... فرقي يوخ!!! (( آزربايجانليام )) بيرينجي شعاريم و اينانجيم: گوج بيرليکده --------------- خوشحال ميشم با افراد زيادي با هر طرز تفکري اشنا بشم بيشترين چيزي که ازش نفرت دارم خرافات هست مخصوصا خرافات در دين و کساني که اونو رواج ميدن ---------------------------------------- امام علي(ع) به مالک اشتر: اي مالک! اگر شب هنگام کسي را در حال گناه ديدي، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شايد سحر توبه کرده باشد و تو نداني... -------------------- هيچ موجودي که براي کبوتر بودن خلق شده باشد کرکس نمي شود ، مگر انسان! ويکتور هوگو --------------------- نجيب بودن يک ملت به‌‌ اندازه روشنفکر بودن يک اسب غم‌انگيز است! از روبه‌رو، با شلاق کيومرث منشي‌زاده سيزين گوزل نظريزي بكليريك براي دلود برخي فايل ها حتما بايد عضو سايت شويد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترين خريد تراكتور از نظر شما كدام بازيكن است ؟
    به نظر شما تراكتور جديد موفق ميشود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 302
  • کل نظرات : 40
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 193
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,177
  • بازدید ماه : 1,177
  • بازدید سال : 19,304
  • بازدید کلی : 431,126